سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهشت
منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 0
  • بازدید دیروز : 3
  • کل بازدید : 563842
  • تعداد کل یاد داشت ها : 31
  • آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 11:34 ص
ارسال شده در یادداشت ثابت - پنج شنبه 91/1/18 ساعت 5:52 ع توسط سعید رهبان


قاسم سلیمانیتقابل فرمانده مقتدر سپاه قدس با آمریکا به روایت وال استریت ژورنال

 

«او در سال 2008 میلادی پیغامی را از طریق "احمد چلبی" سیاستمدار عراقی، به "دیوید پترائوس" که در آن زمان فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در عراق بود، فرستاد که در آن گفته بود شخصا سیاست ایران را در نقاطی مثل عراق، لبنان، نوار غزه، و افغانستان هدایت می کند.»
 پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian) پنجشنبه 17فروردین (April05) به نقل از مقاله ای که روز پیش در روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" (WallStreetJournal) منتشر شده است، نوشت: «سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به عنوان مسؤول اجرای سیاست های ایران در خاورمیانه و فعالیت های مقابله جویانه علیه آمریکا است.»
به نوشته این وب سایت، "جی سولومون" و "شیوبان گورمن" نویسندگان مقاله وال استریت ژورنال، پیشینه ای از فعالیت های سردار سلیمانی در منطقه و نفوذی که وی در به اجرا درآوردن سیاست های ایران در آنجا دارد را ارائه و به نقش پیچیده فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اشاره می کنند. از جمله بر اساس این گزارش، در برخی مواقع، سردار سلیمانی با مقام های آمریکایی تماس های غیرمستقیم داشته است. مثلا: «او در سال 2008 میلادی پیغامی را از طریق "احمد چلبی" سیاستمدار عراقی، به "دیوید پترائوس" که در آن زمان فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در عراق بود، فرستاد که در آن گفته بود شخصا سیاست ایران را در نقاطی مثل عراق، لبنان، نوار غزه، و افغانستان هدایت می کند.»
در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: «در مواقعی، آقای سلیمانی از فعالیت های آمریکا در منطقه نارضایتی کمتری نشان داده است و حتی همکاری هایی را هم به طور غیرمستقیم انجام داده است که مبارزه با طالبان و نیز سرنگون کردن رژیم صدام حسین که منفعت دوجانبه برای ایران و آمریکا داشته است، از جمله آن ها است.»
بر این اساس، "جی سولومون" یکی از نویسندگان مقاله یادشده می گوید که تحقیقاتش نشان می دهد که رابطه ملایم تر سپاه قدس و فرمانده اش با آمریکا ادامه نیافته است. وی اظهار داشت: «زمانی رابطه نیروی قدس و قاسم سلیمانی با آمریکا رو به تیرگی عمیق تری گذاشت که حضور آمریکا در منطقه، به یک اشغال نظامی و طولانی مدت درآمد و ایرانی ها بیش از همیشه احساس خطر کردند. در هر دو طرف مرزهای این کشور، نیروهای نظامی آمریکایی حضور داشتند و دولت جورج بوش هم ایران را محور شرارت خواند.»
بی بی سی می افزاید: «به گفته برخی از افرادی که آقای سولومون و همکارش با آن ها درباره نقش آقای سلیمانی گفتگو کرده اند، وی مسؤول طراحی اقداماتی است که ایران در خارج از کشور بر علیه آمریکا و دیگر قدرت های رقیب آن در منطقه انجام می دهد. از جمله نقشه ترور سفیر عربستان در واشنگتن یا مسلح کردن و آموزش نظامی گروه های شیعه در عراق از نتایج تلاش های نیروی قدس، با فرماندهی آقای سلیمانی بوده است؛ اتهامی که ایران دست داشتن در آن را رد می کند.»
موضوع سوریه نیز مورد دیگری است که در مقاله وال استریت ژورنال به حضور پررنگ نیروی قدس سپاه پاسداران در آن اشاره شده و یک مقام ارشد آمریکا نیز در همین باره به بی بی سی گفته است: «آقای سلیمانی برای مشاوره و هماهنگی نحوه برخورد با معترضان در سوریه به این کشور سفر کرده است. اطمینان دارم آقای سلیمانی، توسط عالی ترین مقام های دولت سوریه، از جمله شخص بشار اسد مورد استقبال قرار گرفته است.»
در ادامه، این تارنما از قول نویسنده مقاله وال استریت ژورنال، درباره درگیری میان کشورهای منطقه که از آغاز درگیری ها در سوریه به وجود آمد، می نویسد: «از خیلی نظرها، موقعیت کنونی (در سوریه) تبدیل به یک جنگ نیابتی در منطقه شده است. ایرانی ها به رژیم بشاراسد کمک می کنند، آمریکا و هم پیمانانش هم به مخالفان آن.»
در پایان نوشته وب سایت بی بی سی می خوانیم: «اما آقای" سولومون" می گوید که حتی پس از خروج نیروهای آمریکایی از منطقه نیز رابطه نیروی قدس سپاه پاسداران و دیگر کشورها تغییر نخواهد کرد.»






      
ارسال شده در یادداشت ثابت - پنج شنبه 91/1/18 ساعت 5:42 ع توسط سعید رهبان


 

وقتی سال 1361 قائم مقام امام خمینی(ره) انتخاب شدند، بزرگواران فوق به طور جداگانه به محضر آیت‌الله بهاءالدینی(ره) که قطعاً به محضر امام زمان(ع) تشرف داشته است، شرفیاب می‌شوند و از ایشان دربارة رهبر پس از امام(ره) می‌پرسند. ایشان پس از نفی رهبری قائم مقام می‌فرمایند: «همة امید ما به فرزند حضرت زهرا(س) حضرت آقای سید علی خامنه‌ای است». و مکرّر می‌فرمودند: «از ایشان حمایت و تبعیت کنید». روزی که آیت‌الله خامنه‌ای به منزل ایشان رفته بودند، آیت‌الله بهاءالدینی(ره) تا دم در ایشان را همراهی کرده، می‌فرماید: «تمام شب را تا به صبح از شوق دیدار شما نخوابیدم». بعد از آن هرچه اصرار می‌کنند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌گذارند آیت‌الله بهاءالدینی دست ایشان را ببوسند. نهایتاً آیت‌الله بهاءالدینی می‌فرمایند: «اجازه بدهید من دست شما را ببوسم که وقتی فردا به محضر مادرم زهرا(س) مشرف شدم، به ایشان عرض کنم من دست ولیّ‌ام را بوسیدم».

بنده خودم از چند تن از اعضای مجلس خبرگان شنیدم که می‌گفتند، در صبح روزی که آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انتخاب شدند، به تنها کسی که فکر نمی‌کردیم ایشان بود و بعد از ظهر به کسی جز ایشان فکر نمی‌کردیم. حتّی بعضی از ایشان در همان جلسه مکاشفه برایشان پیش می‌آید و آیت‌الله خامنه‌ای را غرق در نور می‌بینند.



      
ارسال شده در چهارشنبه 91/9/22 ساعت 10:42 ع توسط سعید رهبان


ما چقدر برای یاری رساندن امام زمانمون آماده ایم؟




      
ارسال شده در چهارشنبه 91/9/22 ساعت 10:31 ع توسط سعید رهبان


باسلام خدمت شما عزیزان بعد از یک وقفه چند هفته ای دوبار خدمت شما رسیدیم  با آرزوی قبولی طاعات وعبادات شما عزیزان امیدوارم که شما مزد عزاداری هاتون گرفته باشید !!

شما دوست دارین که مزد عزاداری هاتون چی باشه؟

من که از خدا زیارت آقارو خواستم ولی هنوز به من نداده خب شاید لایقش نبودم نیستم یا اینکه خدا مصلحت هر کس رو بهتر از خودش می دونه..

یه سوال برام پیش امده که آیا تاریخ برعکس شده یا ما اشتباه می کنیم که همه ی عزاداری هامون و توهمون دهه اول می کنیم یعنی وقتی که امام حسین (ع)زنده است به تعبیری هنوز مصیبت ها ی آقا شروع نشده !ما باید دهه دوم خیلی جدی بگیریم چون تمام مصیبت عظمای کربلا در دهه دوم وظهر عاشورا اتفاق می افتد از به شهادت رسیدن آقا امام حسین(ع)تا اساریت حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) پس بیاییم جدی بگیریم...




      
ارسال شده در یکشنبه 91/2/31 ساعت 10:58 ص توسط سعید رهبان


بسم الله الرحمن الرحیم

      عملیات تحریم کالاهای صهیونیستی ازامروزبارمزیافاطمه الزهرا(س)               

رزمندگانی که میخواهنددراین عملیات شرکت نمایندبایددرمرحله اول حضورخودرادراین عملیات بزرگ مجازی اعلام نمایند.

رزمندگان اسلام بعدازاعلام حضوربایدجوانمردانه باتحریم ونخریدن کالاهای صهیونیستی به دل دشمنان اسلام بتازندتادشمن دیگرنتواندبرمامسلط شود.

مساحت این عملیات درتمام جهان اسلام میباشدوهرمسلمان بایدباتحریم کالاهای صهیونیستی این رژیم راازپادربیاوردتادیگرنتواندخون همسنگران مارابخورند

 

 

دلایل انجام عملیات:

اگر ما محصولاتی را که به رژیم صهیونیستی سود میرسانند را تحریم نکنیم ، با خرید هر یک از کالاهای اسرائیلی(و یا محصولاتی که رژیم صهیونیستی سهامدار کارخانه آن محصولات است )، در واقع به جنگ این رژیم با مسلمانان مظلوم فلسطین و لبنان کمک بزرگی کرده ایم...

همان کاری که تا کنون خواسته یا نخواسته، دانسته یا ندانسته، انجام داده و برخی از این کالاها را مصرف میکرده ایم!!!
البته برای تحریم ، همّت مردم و مسئولین مربوطه لازم است. که مردم نقشی اساسی دارند.
مسئولین کشور نیز بایدهمّت کنند و مرز های کشور را از عبور قاچاق مسون بدارند.




      
<      1   2      


پیامهای عمومی ارسال شده